Pozycjonowanie SEO, czyli: Jak Cię widzą, tak… zarabiasz!

Pozycjonowanie SEO. Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?

Co to jest SEO?

SEO czyli search engine optimization to nic innego jak właśnie optymalizacja strony pod kątem pozycjonowania. Czyli za Wikipedią… – procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. Proces pozycjonowania jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego.

Pozycjonowanie opiera się na ciągłym poznawaniu mechanizmów rządzących wyszukiwarkami i dostosowywaniu kodów serwisów internetowych do aktualnych algorytmów wyszukiwarek w celu poprawienia pozycji danego serwisu na liście wynikowej.
Więcej, językiem nie koniecznie zrozumiałym dla przeciętnego użytkownika tutaj.

Jak wzmocnić markę? Co wpływa na pozycję firmy na rynku?

Realia nowoczesnego rynku spokojnie pozwalają nam na skupienie się na obszarze internetowym. Zdecydowana większość odbiorców usług i klientów, preferuje wcześniejsze zapoznanie się z usługodawcą lub sprzedawcą. Przeważnie starają się go odszukać oczywiście online stawiając trzy pierwsze kroki:

1. Odnalezienie strony firmowej w Internecie.
2. Zapoznanie się z jej treścią oraz poznanie opinii innych użytkowników.
3. Kontakt mailowy, telefoniczny i osobisty.

Co może ułatwić i uatrakcyjnić przejście tych trzech etapów?

Stabilnie funkcjonująca firma oczywiście powinna opierać się na co najmniej dwóch mocnych filarach – iść naprzód na dwóch sprawnych nogach. Mamy tu namyśli aspekty, które muszą zostać uwzględnione w każdym biznes planie, a mianowicie:
1. Reklama
2. Pozycja w Internecie (wynikająca także z odpowiedniej komunikacji marki)

Są one oczywiście w jakiś sposób powiązane ze sobą i pojedynczo funkcjonują słabiej. Firma zaś oparta na słabych filarach lub idąca na nogach kulawych nie ma szans na sukces. Taka firma zniszczeje i obumrze. Należy zatem bezwzględnie zadbać o ich wzmocnienie i rozwój. Dzięki temu udoskonalimy postawę i pozycję firmy na rynku.

Czym ustabilizować pozycję w wyszukiwarce i jak wspierać kolejne kroki?

Zanim zyska się stałego, lojalnego klienta, który będzie do nas powracał i poleci nas swoim znajomym, potrzeba do takiej osoby dotrzeć z informacją oraz przekonać go do tego, że nasze usługi, nasze produkty są mu niezbędne lub zdecydowanie przydatne, a także ukazać, że są one najlepsze na rynku wśród konkurencji. Bez względu na to, czy jesteśmy firmą nową, czy firmowym zombie, który chwilowo przyklęknął i nie wie jak się podnieść ze swojej pół-śmierci, zawsze mamy wpływ na naszą sytuację, bez względu na to, czy jest to proces tworzenia, rodzenia, czy resuscytacji lub biznesowej reinkarnacji.

Wszystko zależy od naszego nastawienia, pragnień oraz oczywiście wykorzystywania konkretnych umiejętności własnych lub specjalistów przez nas zatrudnianych, aby właściwie zadbali o nasze interesy i przyczynią się do pełnego sukcesu. Trzeba więc podjąć kilka słusznych decyzji i zainwestować w czas, jaki przeznaczymy na pielęgnowanie biznesu.

Konkrety: Co, dlaczego i jak wpływa na realizację planów i osiągnięcie satysfakcji i radości z powodzenia?

Jak już powiedzieliśmy, fokusujemy się na obszarze internetowym. I słusznie. Przedstawimy więc, na co szczególnie należy zwrócić uwagę, co konkretnie powinno być niezbędnie zapewnione i o co zadbać, jeśli chcemy, aby filary – nogi, na których stoi nasza firma nigdy nas nie zawiodły.

SEO – porady praktyczne, czyli czego oczekiwać od specjalisty?

Silne karty działalności:

  • właściwości merytoryczne i funkcje praktyczne
  • wysoka jakość produktów i oferowanych usług (zakres usług i asortyment)
  • aspekt wizualny /komunikacja marki/

Przy czym ten ostatni, wśród wielu odbiorców wywołuje wybitnie mocny impuls i potrafi przeważyć o ostatecznej decyzji o tym, czy klient wybierze nas, czy konkurencję.

Wróćmy do metaforycznych filarów – nóg.

Reklama – nie banalna i wielopłaszczyznowa. Reklama poza płatnymi ogłoszeniami w telewizji, radiu, gazetach i magazynach, może być realizowana także na inne skuteczne sposoby. Dwa podstawowe, jakie polecamy, to Google AdWords oraz promowane posty i reklama w mediach społecznościowych takich jak Facebook. Koszt takiej reklamy jest stosunkowo niewielki, a jej skuteczność niejednokrotnie o wiele wyższa niż w przypadku reklamy tradycyjnej. Dobrze funkcjonująca strona na Facebooku idąca w parze z bogatą w treści stroną firmową to zgrany duet, który przyciągnie do nas kolejnych i zachwyci klientów.

Google AdWords pozwala na wymuszenie na przeglądarce internetowej, aby ukazywała naszą stronę na pierwszej pozycji wśród wyników wyszukiwania jakiego dokonuje użytkownik. Dzięki temu, jeśli ktoś nie zna naszej firmy, ale szuka zagadnień z nią związanych, będzie miał okazję dowiedzieć się o naszej działalności. Specjaliści zarządzający Google AdWords potrafią w ten sposób stworzyć reklamę Google AdWords, że będzie ona naprawdę skuteczna.

Media Społecznościowe – jeżeli nie mamy strony firmowej na Google+, Facebooku, Instagramie lub Twitterze, to bezdyskusyjnie powinniśmy zdecydować się na jej założenie. Być może uznasz, że na branżę, w jakiej działasz nie ma miejsca w modnych, młodzieżowych portalach, ale jest przypadek, kiedy w taki sposób wielki sukces osiągnął popularny środek przeciwbiegunkowy. Ich kampania reklamowa była zrobiona z olbrzymim pomysłem i głośno wybrzmiała. Była tym samym skuteczna. Założona strona oczywiście musi być zarówno atrakcyjna, jak i aktywna, czyli powinny pojawiać się na niej stale nowe treści.

Forum internetowe i grupa dyskusyjna (także na FB) – to miejsca, gdzie nie reklamujemy się bezpośrednio, ale gdzie nasi specjaliści wypowiadają się w imieniu naszej firmy udzielając praktycznych i pomocnych rad. Członkowie takiego forum lub grupy, widząc naszą rzetelną wiedzę sami przyjdą, aby skorzystać z naszych usług i zakupić nasze produkty.

Content marketing, reklama natywna – czyli te wszystkie treści, które są dla użytkowników atrakcyjne ze względu na ich praktyczną wagę i merytoryczną zawartość, a nie są bezpośrednią reklamą firmy. Tutaj ważne jest, aby zadbać o te treści, które będą pojawiały się czy to jako artykuły na stronie formowej, czy notki na blogu, czy jako aktualności na Facebooku. Jako specjaliści od reklamy internetowej mamy bardzo szeroki wachlarz propozycji, z jakimi możemy dotrzeć do potencjalnych klientów i partnerów.

Ulotki – ulotki, dużo ulotek. Technika reklamy stara jak świat a nadal ciesząca się powodzeniem i skutecznością. Tu niezwykle istotny jest profesjonalny design – nie róbcie tego sami w domu. To czy wezmę ulotkę, czy ją przeczytam i czy mnie zainteresuje, czy zrazi, zależy od ułamków sekund. Drugim ważnym czynnikiem jest punkt w jakim ulotki są wręczane. Najlepiej jest to robić podczas tematycznych targów lub eventów, które przyciągają naszą grupę docelową.

Nazwa i logo – o tym jak bardzo są one ważne nie musimy chyba przekonywać. Nie mogą odstraszać banałem ani szpecić, czy ośmieszać firmowego wizerunku. Będą pojawiać się wszędzie: na stronie firmowej, na Facebooku, wizytówkach, wspomnianych powyżej ulotkach, banerach reklamowych. Charakterystyczny kształt, dobrze brzmiąca nazwa oraz właściwie dobrany kolor sprawi, że nasi klienci będą myśleć o nas chętnie i z przyjemnością będą do nas powracać. Mamy nadzieję, że firm typu „RUR-POL” z logo z rurą na tle polskiej flagi będzie coraz mniej! To nie wstyd, że właścicielowi firmy brakuje fantazji i pomysłu. Od tego są specjaliści.

Pozycja w Internecie (SEO)

wpływa na to, jak szybko potencjalny klient lub partner odnajdzie informacje o nas i naszą stronę internetową podczas przeszukiwania Internetu w poszukiwaniu opracowań różnych zagadnień, porad związanych z branżą w jakiej działamy i bezpośrednio naszych usług lub produktów przez nas oferowanych. W myśl zasady: „Kto pierwszy, ten lepszy” oczywiście zależy nam na tym, aby pozycja ta była na pierwszej stronie u samej góry.

Od czego ona zależy?

  • Im więcej użytecznej treści zawiera nasza strona, tym lepiej – czyli bardzo ważna jest jakość zawartości na stronie.
  • Im więcej osób zdecyduje się na zapoznanie się z jej zawartością tym lepsze będzie miała ona statystyki wg wyszukiwarek.
  • Im dłużej zatrzymują się na niej użytkownicy, tym będzie ona cenniejsza w oczach wyszukiwarek.
  • Im więcej stron zewnętrznych poleca naszą stronę, tym ważniejsza się ona staje.
  • Im trafniejsze frazy zastosujemy w kreowaniu treści, tym łatwiej wyszukiwarki nas znajdą i wyświetlą.
  • Strona MUSI być aktualizowana. Treść wrzucona jednorazowo, powoli zaczyna być przez wyszukiwarki ignorowana i traktowana jako strona porzucona o małej wartości.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Nasi specjaliści zadbają nie tylko o pozycjonowanie i zawartość strony, ale również o jej wygląd i estetykę. To naprawdę często decyduje o tym, czy osoba oglądająca jej zawartość z łatwością odnajdzie kontakt /podlinkowany telefon/ do firmy lub wskazówki dojazdu i czy zdecyduje się na nasze usługi czy produkty. Coraz częściej kierowcy wyszukują firmę za pomocą nawigacji samochodowych. Poprawne oznaczenie siedziby na mapach Google jest absolutną koniecznością.

Dlatego nad projektem pracuje zgrany zespół web-designerów, grafików, programistów i redaktorów, aby posiadając pełne kompetencje tworzyć profesjonalny image firmy i owocnie wspierać jej pozycję w Internecie i prowadzić ją na najwyższych poziomach zdecydowanie ponad konkurencją.

risevl_natalianguyen1

Udostępnij!