Google Moja Firma – dlaczego z tego korzystać?

Google Moja Firma to najważniejsze z narzędzi dostarczające klientom informacji o Twojej firmie.

Co to jest GMF?

GMF czyli Google Moja Firma to darmowe narzędzie do tworzenia wizerunku firmy w sieci. Jest skierowane głównie do przedsiębiorców i właścicieli małych firm. Pozwala w prosty sposób zarządzać wizytówką w Mapach Google i sprawi, że będziemy na nich bardziej widoczni. Narzędzie to oferuje wiele dodatkowych funkcjonalności takich jak statystyki, ranking czy opinie klientów, które są ogromnie ważne, ale o tym później.

Główne zalety GMB to:

  • Źródło informacji o firmie
  • Prostota i intuicyjność
  • Narzędzie do marketingu
  • Kanał do komunikacji z klientem
  • Dostęp do rozbudowanych statystyk

W dalszej części postaram się Wam przybliżyć co jest fundamentem i filarami Google Moja Firma, a więc ZACZYNAMY!

Aktualizowanie profilu Google Moja Firma

Aktualizowanie informacji w wizytówce na bieżąco, procentuje. Warto poświecić trochę czasu na dopracowanie szczegółów. Z każdym nowym wpisem i wzorowo uzupełnioną wizytówką zwiększamy naszą widoczność w sieci, budujemy zaufanie i wiarygodność naszej firmy.

Wiele firm korzysta z narzędzia Google Moja Firma, ale nie wszystkie robią to prawidłowo. Często bywa, że Nasza wizytówka istnieje już na Mapach Google, lecz nie mamy do niej dostępu. Wyobraźcie sobie teraz sytuacje, że w widocznej na mapach wizytówce w której nie macie możliwości edycji/poprawy danych jest mnóstwo niepochlebnych komentarzy, złe godziny otwarcia, czy nieaktualny numer telefonu.

Taka wizytówka, zamiast zachęcać do skorzystania z usług Naszej firmy, robi coś zupełnie odwrotnego. Zapewne teraz sami dochodzicie do wniosku, że warto zadbać o aktualność Naszej wizytówki.

Przejrzystość informacji

Przejrzystość to kolejna zasada której powinniśmy pilnować. Konkretnie, tyczy się bardziej postów i odpowiedzi na komentarze, ponieważ Google z automatu dba o przejrzysty wizualnie układ Naszej wizytówki. Informacje które umieszczamy na naszym profilu GMF powinny być spójne i konkretne. Każdy kto szuka informacji w sieci oczekuje że znajdzie je w łatwej do przyswojenia formie.

Przejrzystość wizytówki można rozpatrywać również pod trochę innym kątem. Nie raz w Naszej pracy z profilami GMF spotkaliśmy się z postami lub odpowiedziami na komentarze klientów pisanymi w sposób sztuczny czy nawet fałszywy. Takie „fejkowe” informacje są bardzo zwracają na siebie uwagę. Użytkownik, który dopatrzy się takich zabiegów na naszym, profilu, raczej nie obdarzy Nas zaufaniem.

Interakcja z użytkownikiem

Opinie użytkowników są nieodłącznym i jednym z ważniejszych elementów Twojej wizytówki w Google Moja Firma. To na ich podstawie tworzy się ranking i ogólna ocena Twojego profilu GMF. Wiadomym jest że prędzej użytkownik wystawi nam złą opinię jako swoistą „karę” za to, że zawiódł się na Naszych usługach niż pochlebną kiedy jest z nich zadowolony. Oczywiście nie jest tak za każdym razem, ale chyba wiadomym jest że wszystko leży w „Naszych rękach”.

Interakcja z użytkownikiem jest niezwykle ważna. W praktyce powinniśmy odpowiedzieć na każdy wystawiony Nam komentarz, bez względu na to czy jest on pozytywny czy negatywny. W odpowiedzi na pozytywne opinie zawsze dziękujmy oraz zachęcajmy do podzielenia się opinią ze znajomymi i kolejnej wizyty w Naszej firmie.

Natomiast z tych negatywnych powinniśmy czerpać naukę, ale również okazać wdzięczność za zwrócenie uwagi na jakiś problem lub spadek jakości usług. Przy takiej formie odpowiedzi na negatywny komentarz jesteśmy na wygranej pozycji i pokazujemy, że liczymy się ze zdaniem każdego. Myślę że taki klient jest skłonny przez czystą ludzką ciekawość, przyjść i sprawdzić czy dzięki jego opinii poprawiliśmy jakość naszych usług.

Lokalizacja

Posiadanie wizytówki w Google Moja Firma jest pomocne w pozyskiwaniu klientów wśród lokalnej społeczności. Prawidłowo prowadzona wizytówka sprawi, że potencjalni klienci znajdujący się w okolicy, wyszukujący hasło związane z tematyką firmy, otrzymają Twoją wizytówkę jako jedną z pierwszych w wynikach wyszukiwania. To pozwala na budowanie dobrych relacji z klientem i zdobywanie jego zaufania.

Aplikacja i statystyki

Jako jedno z najpopularniejszych narzędzi od Google, GMF oferuje dużo więcej niż tylko możliwość zarządzania Naszą wizytówką w Mapach Google. W czasach rozwoju mobilności nie zapomniano o stworzeniu aplikacji na smartphony, która pozwoli na kontrolę naszej wizytówki w każdym miejscu z dostępem do internetu.

Kolejną niezwykle przydatną funkcją Google Moja Firma są bardzo rozbudowane statystki. Na ich podstawie możemy określić liczbę wyświetleń naszej wizytówki, liczbę osób sprawdzających lokalizację czy nawet ile osób zdecydowało się wykonać do naszej firmy połączenie telefoniczne. Dzięki temu zyskujemy ogromną ilość informacji przydatnych chociażby do marketingu.

Na koniec

Google Moja Firma to świetne narzędzie dla małych firm i przedsiębiorstw, które pozwala budować widoczność i zaufanie firmy w sieci. Stworzenie wizytówki GMF to prosta i intuicyjna czynność, którą może wykonać każdy.

Nadal nie czujesz się na siłach by zmierzyć się z Google Moja Firma? Jako firma Rise, oferujemy Ci kompleksową usługę stworzenia i pełnej konfiguracji profilu GMF.

Zapraszamy do współpracy!

Udostępnij!